Cartagena - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Gijs Tuitert - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Gijs Tuitert - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg Gijs

10 Mei 2014 | Panama, Panama-stad

6 uur op, maar ontbijtzaal pas om 6.35 uur open ipv 6.15.
Ook de beloofde shuttle naar het vliegveld kwam niet opdagen.
Toen maar weer taxi gepakt met goed Engels sprekende neger, die volop over Panama vertelde. Leuke vent.
Op vliegveld ingechecked. Motorband moest samen met rugzak in folie gewikkeld worden. Daar vroegen ze weer $17 voor, maar na wat onderhandelen $13. Wel werkverschaffing hier. 4 man: 1 regelt de zaken, 1 kassier, 1 machinebediende en 1 geeft je het pakket weer terug.
3 uur wachten op vertrek, uurtje vliegen, bagage ophalen en door douane en immigratie. Denk je eindelijk klaar te zijn, komt er een douane agent op me af die wil weten wat er in het pak zit. Alles uitpakken en dan zegt die, dat je geen band mag in voeren. Alles weer ingepakt onder toezicht en hij gebaarde dat ik moest blijven staan. Toen die de hal uit was heb ik direct maar een taxi gepakt, die er als een F1 coureur van door ging.
Bij appartement direct een peuk aan het gasfornuis aangestoken, omdat ze in Panama mijn 3 aanstekers afgepakt hadden.
Ik moet nu weg. Maak het later wel af.

• 15 Mei 2014 - 00:07

Peter Heringa:

Komt me allemaal heel bekent voor Gijs.
    Sterkte en plezier onderweg!!!
    Groetjes,
    Peter en Eus

• 18 Mei 2014 - 13:43

Siep Van Der Molen:

Welk een avonturen daar, hoop wel dat je meer geniet, dan dat het je ergert, kortom, Gijs, zettum op!
    Groet Siep, en sterkte ermee!